نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1773
-
الف
+

«داگمن» برنده بزرگ اسکار سینمای ایتالیا شد

شصت و چهارمین دوره جوایز سینمایی «دیو دی دوناتلو» در ایتالیا برندگانش را شناخت.

«داگمن» ساخته «متئو گارئونه» موفق به کسب 9 جایزه از جمله بهترین فلم و کارگردانی از جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا شد. 

به گزارش آی فیلم2، «داگمن» که سال پار در جشنواره کن رونمایی شد و در جوایز اسکار نیز نماینده سینمای ایتالیا در بخش بهترین فلم خارجی بود، در شصت و چهارمین دوره جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا در ۱۵ بخش نامزد کسب جایزه بود و در نهایت موفق به کسب ۹ جایزه شد.

این فلم علاوه بر کسب جایزه بهترین فلم و کارگردانی، جوایز بهترین فلمنامه، فلمبرداری، تدوین، طراحی تولید، چهره پردازی و بازیگر نقش مکمل مرد را نیز به خانه برد.

ساخته «گارونه» پیش از این نیز هشت جایزه از هفتاد و دومین دوره جوایز فلم «روبان نقره‌ای» در کشور ایتالیا که قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپاست کسب کرده بود.

در سایر بخش‌های جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو»، فلم «مرا به نامت صدا کن» به کارگردانی «لوکاگوادانینو» که در ۱۳ بخش نامزد کسب جایزه بود تنها به 2 جایزه بهترین فلمنامه اقتباسی اکتفا کرد.

«السیو کرمونینی» جایزه بهترین کارگردان اول را برای ساخت فلم «روی پوست من» کسب کرد، «النا سوفیالوچی» و ««الساندرو بورکی» هر دو برای بازی در فلم «لورو» به ترتیب بهترین بازیگر کرکتر اصلی زن و مرد این رویداد سینمایی نام گرفتند.

ایسنا نوشت: «تیم برتون» کارگردان هالیوودی نیز جایزه افتخاری جوایز «دیوید دی دوناتلو» آکادمی فلم ایتالیا را دریافت کرد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر